04 oktoober 2006

MK finaal - sprint

Eilse tormi tõttu otsustasid korraldajad loobuda sprindi eeljooksust. Kõik 85 meest startisid finaalirajal. Lisaks sellel otsustati, et ära jäänud lühirada joostakse reedel MK finaalina, mis tähendas rõõmussõnumit kõigile eeljooksus põrunutele (ka Markusele). Vastavalt IOFi reeglitele saavad finaaletapil startida kõik sportlased.

Sprint. Chateau de Theix. rada 3,0 km, 110 m tõusu, 25 KP
aeg 19.09, 45. koht, sls 179/186



Ma ei ole ammu nii mitmekülgset ja huvitavat sprindirada jooksnud. Pigem oli tegemist jälle lühikese lühirajaga. Juba enne starti oli teada, et korraldajate ennustatud võitjaaeg (14´, Therry võitis 16´) jääb välja jooksmata. Minu eesmärgiks oli tehniliselt puhas jooks. Teadsin, et ei suuda füüsiliselt kedagi hirmutada. Raja esimesed lõigud kulgesid hästi. Pikk etapi lahendasin õieti (ega seal muud lahendust olnudki). Samas juba esimesel tõusul oli tunda, et nende jalgadega imet ei tee. Esimesed ebakõlad kaardiga tekkisid teel 5 KPsse. Põhjapoolne lage oli väga imelik sümbioos metsast ja lagedast, lisaks oli seal uus aed mida kaart ei kajastanud. Kompassi abiga suutsin siiski enam-vähem õiges suunas edasi kulgeda. Kui enamus rajast kulgesin eesmärgi päraselt (olid väiksed ebakõlad 12 ja 13 KPga) siis peale ligi 50 meetrist tõusu 18KPsse hakkas silme ees virvendama. 18KPs tegin kohe rumala kaare, lugedes KP objektist allpool olevaid kive (mida ei olnud kaardil!) juba kiviaiaks. Õigele kõrgusele jõudes olin juba kiviaia vales otsas. Võimaluse MK punkte teenida kaotasin 21 KPsse. See oli täiesti arusaamatu viga. Ma ei suuda momendil teatud episoode meenutada! Uskumatu! Tean, et läksin KPst välja paremale. Edasi on ainult udu...uuesti ärkasin, kui olin valede kivide vahel tiiru ära teinud. Lõpuks vajus pulss vist piisavalt alla, et suutsin enda paika määrata. See rikkus selle jooksu. Ma ei ole veel vaheaegu näinud, kuid ega mul siiski midagi suurt kaduma ei läinud.

Tunnen, et ma ei suuda joosta piisavalt agressiivselt. Olen liiga alalhoidlik ja kontrollin asjatult palju (eriti tihti vaatan käelegendi). Tundub, et paljuski joostakse viimase riski piiril, kui on KP siis võetakse ja lennatakse edasi. Ei mingit peenutsemist. Toorelt peale ja minema.

Täna olin kohati hädas ka 4000 mõõtkavaga. Osa asju saabus liiga kiiresti. Usun, et mõned vead olid just seotud sellega, et lugesin liialt kaarti ja vaatasin legendi, selle asemel, et maastikul objekte otsida. Tihti olin üllatunud – oih, ma juba siin!

Markus saavutas fantastilise 29. koha ning tõestas veelkord, et minusugused „diislid“ süüakse varsti (sprindi)koondisest välja. Arvestades konkurentsi ning nülitud skalpe oli see tema poolt väga lootustandev esitus.

Homme tavarada.

Kommentaare ei ole: