07 veebruar 2006

Raskeim treeningkuu

Käes on periood mida ma olen iga aasta kõige rohkem peljanud. Ilmad on külmad, treeningud aga pikad, lisaks tungib peale intensiivsus. Kuigi siiamaani on kõik läinud ideaalselt olen pidanud plaanidesse teatud muudatusi tegema. Kui ma sügisel kujutasin ette, et ma suudan mõne tsükli harjutada selgelt üle 50 tunni siis täna tunnen, et 50 on minu jaoks hea ja kurja piir. Võimalik, et see piir asuks kõrgemal, kui saaks igapäevaselt rohkem spordile keskenduda. Üritan käesoleva ja järgmise tsükli hoida treeningmahtu just selle numbri läheduses, et siis juba langeda oluliselt allapoole.

Tänaseks on treeningtunde kogunenud 160, millest 70% on jooks (60% teedele; 10% maastikul) 14% suusatamist, 12% lihakonda ettevalmistavaid treeninguid (5% jooksuharjutusi ning 7% erinevaid jõutreeninguid) ning 3% alternatiiv treeninguid. See aasta on oluliselt tõusnud jõutreeningute osakaal ja seda peamiselt alternatiiv treeningu arvelt. Lisaks olen tihti jooksmist suusatamisele eelistanud. Olen oma treeningutesse lisanud mitmeid uuendusi, millele ma varem ei ole tähelepanu pööranud. Momendil olen suhteliselt lootusrikas, ma ei saa olla kehvem, kui eelmisel aastal...aga pikk tee on veel käia. Saaks veebruariga ühele poole.

Mis lähitulevikus toimuma hakkab?
19. veebruar sõidan Tartu Maratoni. Peamiseks eesmärgiks testida füüsilist vastupidavust ning hinnata tehtud mahutreeningute tõhusust. Üks väike eesmärk on veel aga ei hakka seda siisn paregu välja karjuma:). Eks, tirija saab ise ka aru.

08.-20. märts treeninglaager Madridis. Üritan võimalikult palju orienteeruda. Kuna hooaja tähtsaim võistlus on kevadel siis tuleb ennast varakult oma nõrkade kohtadega kurssi viia. Laagris teen kaks starti – 12. ja 19. märtsil.
Märtsis lõppu jääb võistlusreis Rootsi ning koondiselaager Lõuna-Eestis (loodetavasti lubavad seda lumeolud).

Hooaja esimese võistluse maastik (Vallodolid). Pole paha!


Parem osa seisab alles ees! Saaks selle veebruariga ühele poole.
Tehke trenni! Aga olge mõistlikud, loodan seda ka ise olla. Liigne agarus on sõgedus, see on juba ammu teada.



Meenutus eelmisest nädalast. Külm oli. Pildil koos tundmatu sportlasega.

17 kommentaari:

Viivi ütles ...

Kas seal pildil see punase jopega on mingi jooksja vä??? Miks tal suusad käes on???
OK. Tegelikult võiks sa jagada infi selle Madridi laagri kohta. Mitte et ma sinna tulla tahaks, aga äkki oskad öelda, et kui selline huvi sealkandis o-da on, kelle poole siis võiks pöördida ja kust saaks täpsemalt teada kaartide, treening-maastike ja elamise kohta.

Erkki ütles ...

Karm ala on jah. Ise niipalju päris teha ei ole suutnud. Zassii ei pea vastu nagu Nõmmik vist ütles, aga midagi siiski. Raske on sellise külmaga midagi mõistlikku teha. Eile õhtul üritasin suusatada. Peale 20 minutit olid käed rullis ja autosse - koju. Täna ei olnud ka väga hea joosta, külm ja tuul ka veel. Ei ole talvel väga kerge midagi efektiivset treeningus väljas teha. Peaks sooja ära kolima.
Aga 160 tundi on juba korralik ning ka kvaliteet tundub kõrvaltkiibitsejale hea. Ma tirijaga rääkisin, ta arvas, et sul selle maratoni salaeesmärgiga läheb raskeks.

Anonüümne ütles ...

Oi, sa oled ju end juba vanaks ja halliks treeninud.

Viivi ütles ...

Erkki, sa võiks soojemad kindad muretseda ning ka soojemalt end riidesse panna, kui külm on. On ju ammu teada, et viga pole mitte ilmas vaid õiges riietumises. Mina käisin ka üle-eile ja eile suusatamas ning mul küll külm ei hakanud, kui siis ainult põskedel, mis tuule käes olid.Tuule kaitseks kasuta windstopper tooteid!

Andreas ütles ...

Hispaanias (lisaks Portugal ja Prantsusmaa) pakub erinevaid laagripakette rootslane Per Sterner, kes juba aastaid seal elab. Vaata aadressi - http://www.o-travel.com/. Võtsime kogu paketi tema käest. Võimalik, et tuleb väheke kallim, kuid samas jääb liigne organiseerimine ära. Lisaks on tal kaardid radadega ettevalmistatud, KPd metsas jne.
Varem olen käinud kolm aastat Alicante lähedal. Jooksulaagri jaoks olid seal ideaalsed tingimused, orienteerumise jaoks väheke kesisemad. Samas oli seal märtsi alguses alati soe (va. eelmine aasta, kui oli Euroopas harukordselt külm kevad). Madriid on aga risti vastupidine koht. Orienteerumismaastikke on piisavalt, kuid taastava jooksu jaoks on raske head kohta leida. Kaardid asuvad 700-1500m. kõrgusel, seega võib seal ka piisavalt jahe olla. Loodan, et saadav o-elamus ületab võimaliku jaheduse või isegi värskelt sadanud lume.
Erkki käte probleem on müstiline. Olen näinud tüüpi kolme kinda paariga ning ikka hakkas külm. Aga olen Viiviga nõus, et ei ole halba ilma vaid ebakvaliteetne riietus. Erkki, pead ikka omale mingid termokindad muretsema. Või lase vanaemal endale korralikud labakuid kududa, suusataja pildiga.

Viivi ütles ...

Minul on Dähli windsopper kindad (ostsin eelmine aasta AT&Spordist), mis on üsnagi õhukesed, peopesades vaid 1 õhuke nahakiht, kuid pealtpoolt tuuletõkkega ning kasutan neid talv läbi iga ilmaga. Kusjuures, olen ka pikk, madala vererõhuga ning seega külmetavad mul käed-jalad tavaolukorras kogu talve läbi st. olen külmakartilik tüüp.

Kirti ütles ...

Külma kohta küsimus- minul on väga head Windstopper jms, trenniriided, et külm otseselt ära ei võta. Aga pulss ei lähe üles. Üleeile tegin tempojooksu, ja üle 150 ei saanud, lõpus 134. Eile jooksin pikka otsa ca 120-ga, tavaliselt sama enesetunde juures 135. Kas teil on ka pulsid külmaga madalamad?

Anonüümne ütles ...

Kirti sa oled lihtsalt vormis:D
Rene

Anonüümne ütles ...

To Kirti:
vara on veel vormis olla.
Õige aeg on alles mais. Ära end läbi põleta kevadeks.

Andreas ütles ...

Ma ei ole tähelepanud, et talvel pulss väga madal oleks. Erkkil sarnane mure, pulss reageerib aeglaselt...nagu vana hobune, algul ei saa hoogu üles, pärast aga ei saa enam pidama. Ei maksa testrit väga piinliku täpsusega jälgida. Võimalik, et vahepealne lõunalaager mõjutas organismi. Praegused koormused on puhkuse eest!

Noored Tammed saavutasid jaanuari lõpus koos ühe võrokesega suurvõidu. Posid on aga nii tagasihoidlikud, et ei ole sellest ridagi kirjutanud. Väike ülevaade võiks ikka ilmuda. Lubatud on õhtune trenn loo kirjutamiseks ära jätta. Trenniloomad.

Kirti ütles ...

Ma mõtleisn madalama pulsi all seda, et ehk on hüpotermiaeelne seisund. Et jube piin on külmaga joosta ja vaevu jõuan koju iga kord. Eelistan seetõttu kodu lähedal ringe joosta.

Erkki ütles ...

Seda riietumise juttu võite kellelegi teisele rääkida. Mul korralik riietus olemas. Pühajärvel oli selgelt näha. Trenni minnes -20 panin kolm paari kindaid: alla villased sõrmikud, siis Crafti paksud sõrmikud (rõhutan paksud, mitte tavalised suusakindad) ning peale Chiefilt saadud kootud labakud. Käsi oli selline, et ümber kepi oli raske kõverdada. Keha higistab konkreetselt aga üks käsi ikka külmetab, eriti pöial. Peale sõitu läksin tuppa ning võrdlesin Marekiga, kes sõitis ühe paari tavalise suusakindada (vist Craft), mitte paksuga siis. Tal oli korralikult käsi ja kinnas higine (müstika), mul käsi jääkülm.
Viimane päev laenasin Maretilt paksu Sinisalo suusalabaku, mille alla panin villase sõrmiku. Suured tänud! Väga hea, ei külmetanud. Sellised pean endale muretsema! Praegu ka istun arvuti taga ning käed on konkreetselt trenni külmadest karedad. See ei ole normaalne. Õhtuti on pidevalt ka jalad külmad, ilmselt on minek.
Täna oli hea, -8. kaks paari kindaid, ei mingit probleemi, samas jooksin, mitte ei suusatanud.
Minul pulss küll külmaga teistmoodi ei liigu. Pigem on süda peale mõnekuust liigutamist kiiremini reageerima hakanud. Või on väike väsimus tekkima hakanud, pigem see.

Erkki ütles ...

Veel,
Kirti, jookse ümber maja, või maja päiksepoolsel küljel edasi-tagasi, vahele tee päikse käes kükke :)
Ma, arvan, et pigem see kvalifitseerub sinna riietumise teemasse. Mina vanainimene näiteks jooksen -15ga kolme paari pükstega (pelgan oma haiget jalga) ning kehal külm ei hakka.

peeter ütles ...

Ei taha kellegi tundeid riivata aga seal laagris nägin ma kvaliteetseid riideid üksikute meeste seljas ja Erkki nende meeste hulgas polnud. Asi pole nii väga kihtide arvus vaid nende kvaliteedis. Kõigil olid seljas dressid mis on mõeldud treenimiseks sügiseti st pakuks kuskil +10 - -5 äkki või midagi sinna kanti. Talve jaoks on siiski teised asjad, tuulekindlamad ja paksemad materjalid.
Loomulikult aitab külma vastu ka autost loobumine. See kui hindad külma selle järgi et kuidas auto käima läheb ei harjutagi sind treenima külmaga. Siin jala käia punktist a punkti b, hingata külma õhku sisse natuke. Ja -20 kraadiga 2 tundi suusatada on lausa lust. Oleks veel mul suusamask siinpool eestit siis võiks veel külmemaga nautida trenni.
Aga see selleks. Andke kuuma ja mõelge mis te siis teeks kui 2 kuud järjest selline külm oleks. See pole ju eestis üldsegi välistatud...

Erkki ütles ...

Pets kurat, ära mölise, kirjuta Xdreami jutt valmis!
Küsimus ei ole üldse riietes, küsimus on kätes. Ise ütlen, et nende vahel seost ei ole. Kui üle keha higistad ja käed samal hetkel külmetavad siis ei ole see riietuse küsimus.
Täna oli -4 kraadi, väga hea suusatada. Varsti tuleb suvi ja läheb soojaks. Rohkem ei virise, sest nüüd lähen kindaid ostma.

Markus ütles ...

ma ei väsi end kordamast, et sul, Pets, on teistest pisut paksem rasvakiht, mis lasebki sul külma ilmaga treenida. näonahk on ka vist parkunud ja tundetu, kui suudad -20ga ilma maskita käia. kõik pole sellised loomad.

peeter ütles ...

See Xdreami jutt pidi jürgeni südametunnistusele jääma aga tema osavalt väldib seda... eks ma mõtlen siis selle üle natuke.