30 november 2005

November

Esimest treeningperioodi (30. okt.-27. vov.) võib lugeda õnnestunuks. Seatud eesmärgid said enamuses täidetud. Plaanitud 38 tundi tiksus kokku, Jõulumäe laagris sai käidud, haigustest olen siiani eemal olnud ning vanad vigastused ei ole treeninguid seganud.

Kas ma suudaksin treenida rohkem? Kas ma peaksin rohkem harjutama? Tõenäoliselt ma seda suudaks. Küsimus oleks millise hinnaga. Võrreldes eelmise aastaga harjutasin esimese tsüklis 9 tundi rohkem, tehes selleks 7 treeningut enam (38,4 h vs. 29,4 h; 30 vs. 23 treeningkorda). Kuigi treeningperioodi üles ehitus on sarnane olen ma see aasta harjutanud mitmekesisemalt. Kuigi 38 tundi on tühine summa tuleb jääda realistiks ja arvestada ligi 30 % mahukasvuga.

Novembri peamiseks eesmärgiks oli treenida mitmekülgselt, saavutada teatud rutiin ning mõnus treeningvorm. Kõik kolm eesmärki suutsin täita ainult osaliselt. Treeninud olen küll mitmekülgselt, kuid tihti on kannatanud kvaliteet. Näiteks enamus jõutreeninguid on olnud siiamaani kodus teleka ees püherdamised. Samas olen rahul hüppe- ja jooksuharjutustetrennidega. Treening rutiini on seganud kõige rohkem pidev Tallinna ja Tartu vahel pendeldamine. Lisaks ei tunne ma, et oleksin heas treeningvormis, võib öelda, et konditsioon on rahuldav, kuid mitte hea. Jooks on tihti raske ja ebameeldiv. Jõulumäe laagris tundsin olulist arengut, samas kogesin seal ka reaalsust, enamus koondislasi on momendil paremas füüsilises konditsioonis.

Järgmine tsükli plaan on 42 tundi (7,5-12-13-9,5). Jätkan sarnaste harjutustega nagu novembris, loodetavasti saab suusatada. Kuna järgmine laager jääb juba kolmandasse perioodi siis tuleb paar väsitavat nädalavahetust üle elada. Kindlasti tahan rohkem tähelepanu pöörata lihashooldusele – venitus ja massaaž. Selle jaoks peab aega leidma. Eriti teeb mulle muret alaselg.

Juhul, kui huvitab siis selline nägi välja 47. nädal (Jõulumäe laager)

E h -
õ - 63´ taastav jooks + 15´ jõudu
T h -
õ - 30´ jooks + 30´ hüpped Tartu Lauluväljakul + 23´ jooks
K puhkus
N h – 40´ jooks + 50´ suunaharjutus (valge leht) + 10´ jooks
õ – 67´ jooks Rannametsas
R h – 10´ jooks + 68´ orient. Rannametsas (~10 km rada; avg 160) + 12´ jooks
õ – 75´ jooks Rannametsas + 15´ jõudu
L h – 25´+ 20´ jooksuharj.(vahele 10´ jooksu)+33´ orient (~5km;avg167)+10´
õ – 60´ jooks Jõulumäel + 10
P h – 140´ jooks Rannametsas (osaliselt maastikul; avg 140)
õ -

kokku 13,5 tundi


Treenige!

7 kommentaari:

peeter ütles ...

Kurat mul läks laagris meelest uurida seda aga mulle pakub huvi see hüppeharjutuste värk. ma ei kujuta ette ka milline trenn see on! Muidu on skeem sama mis mul ma vaatan, ainult et mina olen väga rahul nende teleka ees püherdamistega, jõledalt väsitab lihased ära see värk. Ükski teine trenn ei anna mul järgmisel päeval nii palju tunda kui tubaste jõuharjutuste oma.
Ma sain esimesest maitsest aru miks sa mulle selle spordijoogi andsid! aga noh elu on näidanud et kui midagi on nii halva maitsega siis peab ta ülimalt kasulik olema! niiet läheb loosi küll...
Natuke üle pingutatud 46,5h mul. Kvaliteeti minu jaoks piisavalt!

Erkki ütles ...

Korralikud numbrid, arvestades, et esimene nädal oli vägagi poolik. Pets harjutab kõvasti nagu näha. Kas teleka ees lähevad reklaamipausid ka sisse? :)
Järgmine aasta on ilmselt Tammede esindusvõistkonda pääs raske.

Jürgen ütles ...

Ma vaatan, et minu kommentaar on juba ära kirjutatud — tahtsin ka hüppeharjutuste sisu kohta luurata.

Ise tegin ma novembris peaaegu sama palju trenni kui kõvad mehed (38,2h — 10,9+8,1+13+6,2). Hoolimata sagedastest püherdamistest (telekat mul pole) ja ujumisest on tänu kiiretele jooksudele rahulik tempo minu jaoks kiirem kui eelmistel aastatel samal ajal (eileõhtune 5 min/km jooks Horsensi noortega tundus kohati talumatult aeglane). Minu eelmise tsüki tugevaim nädal:
E h 33 jooksu, 30 jõudu
E õ 55 ujumist
T h -
T õ 20 min ratast, 95 min rahulikku jooksu (137), 20 min ratast
K h -
K õ 15 min jooksu, 3 o-lõiku (üsna maksimaalsed, kokku 26 min), 26 min jooksu
N h 61 min jooksu (suht tempokas, avg 154)
N õ 38 min jooksu, 30 min jõudu
R h 20 min jooksu, 15+15 min JTH, 36 min jooksu
R õ -
L h 45 min jooksu, 20 min jõudu
L õ 33 min taastavat jooksu
P h 145 min jooksu (tempokam, avg 153)
kokku 13 h
Ilma laagriteta ma palju rohkem enam nädalasse ei topi

Annika ütles ...

Pole paha. Ega isegi paljuga alla ei jää, kui vaadata nädala treeningu kirjeldusi, et ajab isegi sellised numbrid kokku. Aga tunnetan sama probleemi mis Andreas, et kvaliteedist jääb puudust. Peab ootama parimaid aegu - ehk Eestisse tagasinaasmist.
Ahjaa, Andreas, milline süsteem sul treeningperioodi ülesehitamisel on? Nagu ma Jürgenist aru sain, siis temal on vaheldumis nõrgem ja tugevam. Kas 9+5 süsteem?

Erkki ütles ...

Jürgen tõmbab juba päris valusalt. Äkki natuke liiga vara? Ma mõtlen kiirust. Samas ei ole mina ka eriline arvaja, võib olla ongi nii õige. Jürgen, mis point selle 20 min ratast+95 jooksu+20 ratast on? Kas tuli kogemata või on sellel mingi idee ka?

Jürgen ütles ...

Selle ratta- ja jooksutrenni idee on selles, et klubimaja asub teises linna otsas. Teisipäeva õhtuti käib rahvas sealt kõik koos jooksmas ja kord nädalas on minul ka mõnus suhteid arendada ja taanikeelseid nalju kuulata. Üldiselt ma seda pimedas rattasõitu piiisavalt trenniks ei loe, aga see nädal oli kuu piisavalt hele ja ilm küllalt külm, et natuke kiiremat tempot teha.

Kiirust ei plaaninud ma alguses esimesel kahel tsüklil üldse teha. Aga kuna mul selline tore võimalus kord nädalas öösel orienteerumas käia juba on ja treenerite poolt selline tõmbamine on ette nähtud (ning kohalikud teevad seda isegi kaks korda nädalas), arvan ma, et ega see mulle paha ei tee, kuni ma oma jõu- ja pikad trennid ka ära jõuan teha. Ei ütleks ju, et taani koolkond eesti omast palju nõrgem oleks.

Aga see on mul küll juba pikalt planeeritud, et pikemad trennid tuleb nüüd kiiremini teha kui eelmiste talvede loksumine (pulsiga 140–145). Pealegi, 153 ei ole minu jaoks ka veel mingi pulss, selgelt aeroobses tsoonis. Kestusjooksja tarkvaras on tabel, mis käsib mul (maratoni tulemuse järgi) pikad rahulikud otsad 4.20-ga teha. Kiired trennid aitavad selle eest ka hoolitseda, et tavaline jooksmine liiga sörgiks ei läheks.

Eilne lang nat oli mõne päris huvitava teevalikuga, aga selles mõttes ebaõnnestunud, et mul õnnestus raja lõpuks asfaltjalgrattatee lehtedega kaetud servas jalga väänata. Kõige hullem ei ole, aga nüüd tuleb vähemalt paar päeva teise treeningprotsessi olulise osaga tegeleda. Nädalavahetusel tahaks juba vähemalt ratast sõita ja ujuda.

Andreas ütles ...

Kõik on kõvad treenijad. Eile käisin koos Erkkiga Audentese hallis treenimas. Üks Tammede tegija oli selleks ajaks oli trenni juba lõpetamas. Töö käib! Eilne trenn oli juba pisike samm kvaliteedi poole, samm edasi teleka ees püherdamisest.
Hüpped - see on suur saladus! Kuss-kuss. Olen hüppeid teinud treppidel, eile natuke ka hallis. Mind tutvustas nendega Olle. Juhul, kui kellegil huvi siis võib tulevikus ühistreeningu käigus neid demonstreerida.
Treeningute üle ehitus - üritan see aasta trenninädalaid julgemalt rütmitada. Vältida liiga ühtset ja rutiinset joont. Kõva nädal ikka tõsine, puhke nädal ikkagi välja puhkamiseks. Kuna mu plaan sõltub palju laagritest ja töögraafikust siis on see kohati hüplev. Reegel siiski 3 kõva nädalat (tõusvalt) ja üks kergem nädal.