03 august 2006

MM - tava finaal

Tavarada oli mulle nende tiitlivõistluste põhidistants. Kogu eelnev ettevalmistus oli planeeritud tavarada silma pidades. Võtsin seda starti, kui oma esimest ja viimast MMi tavaraja finaali. Olles kahejalaga maapeal seadsin endale väga realistlikud eesmärgid – olenemata asjaoludest teen oma soorituse ning enne lõpujoont alla ei anna. Iga minut selles pingutuses pakkus mulle naudingut. Täitsin oma eesmärgid – olles terve raja üksi sain teha oma soorituse, kuigi kohati oli mul füüsiliselt raskusi tundsin enne lõpu uut hingamist ning lõpetasin raja kahel jalal seistes. Kuna ma ei ole varem hiilanud väga stabiilse tavaraja jooksjana siis selle jooksu võib kindlasti minu paremate tavaradade hulka liita. Tehniliselt olin paaris kohas hooletu, lisaks kripeldab nõrk aeg pikal etapil. Kuid need eksimused ei oleks mind protokollis aidanud rohkem, kui kolm-neli kohta. Ma ei ületanud ennast, kuid oma koha jooksin välja. Kaotasin neile, kes on minust paremad.

Rada 17,2 km, 32 KP, 875 m. tõusu, aeg 123.53, 31.koht

Üllatav oli, et võistlus peeti pealelõunal. Mina startisin kell 14.57 (nr. 7). Seoses sellega jäi söömata korralik lõunasöök. Ma pelgasin seda väheke, kuid õnneks sellest probleemi ei tekkinud. Teine üllatus oli, et stardis said kaardi, kus rada oli mõlemal pool, 8 KPs keerasid kaardi teistpidi ja jätkasid.
Maastik oli tavaraja finaali vääriline. Peamiselt lehtpuu mets, mis vaheldus tihedate kuusikutega. Kõrguste vahed olid aukartust äratavad. Uskumatu, et Taani maksimum kõrgused on Eestist madalamad. Lisaks traditsiooniliselt tihe teedevõrk. Üllatav oligi tiheda metsa suur osakaal. Eriti raja esimesel kolmandikul tuli kõvasti kuusetihnikut murda. Esmakordselt puutusin kokku Taani soodega. Ilm soosis tavarada – pilvine sooja kuni 20 kraadi, isegi äiksevihm ootas viimased võistlejad koju, et siis võitjad poodiumil üle kallata.
Rada algas minu jaoks hästi. Ainuke tõrvatilk oli 2KP. Tegin halva valiku, rammisin otse, kuigi oli valida ringijooks. Usun, et vasak ring oleks olnud kiirem. Esimese kahe pika etapiga olen rahul (3KP ja 7KP). Suutsin piisavalt ette lugeda ning teha endale sobivad lahendused. 8 KPs, joostud 40´ olin 4´ kaotusega 26. kohal. Teel 9 KPsse kohtusin varem startinud leedulase ja slovakkiga (nemad teel 12 KPsse), see segas väheke minu keskendumist (hakkasin vahet arvutama). 9KP ja 10KP tegin mõlemaga viga. Eriti kahju on 9 KPst, sest enne rohelisse minekut seisin ja üritasin ennast määrata, kuid edutult. Käisin ikka tumerohelises orvandis enne KPd ära. Kuigi ma olin pikaks etapiks valmis ei suutnud ma seda hästi lahendada. Olin hädas valikuga. Vasakut võimalust ma ei näinud, võimalik, et alateadvus kiskus sinna, kus olin juba varem käinud (etapp 6-7). Kui muidu olid mu etapi ajad teise ešeloniga võrdsed siis seal oli allajäämine kohati üle minuti. See valmistas pettumuse. Raskeim hetk rajal saabus liblikaid läbides. Sealsed järsud tõusud oleks võinud saada fataalseks. Kui muidu läbisin tõusud joostes siis 25 KPsse minnes jäin käima. Õnneks ei tähendanud see lõpliku kustumist. Võimalik, et mind päästis 16 KPs võetud energiageel. Raja viimased kilomeetrid kulgesid hoogsalt ja hea enesetundega. Mulle oleks sobinud rada stardist kuni 8KPni ja 27KPst-finišini.

Jõhker analüüs näitab, et kaotasin teevalikutega 3´ (2KP, 12KP, 13KP, 16KP) ja punkti võtmisega 2´ (9KP, 10KP, 28KP). Sellest viiest minutist on kahju, kuid säärased eksimused lohisevad momendil veel minu tasemega kaasas. Kahju, et ei saanud kordagi „koostööd“ teha. Pikkadel jooksuetappidel oleks sellest suur abi olnud.

Finaali jooksuteekonnad
Tulemused

Duell

Lisaks MMi finaalile peeti maha ka printipiaalne duell parima Tammede sportlase tiitlile. Nii valus, kui see ka ei olnud pidin järjekordselt tunnistama Erkki paremust. "Vanaisa" seisab protokollis selge vahega minu ees - 11,8 sekundit!!! Kurat, kas selleks oli vaja üle kahe tunni metsa vahel murda. Samas, nii palju, kui ma igakord Erkkit võita tahan on mul alati heameel, kui ta hästi jookseb. KArdan, et vähestel on nii head treeningpartnerit, kui minul Erkki näol. Aga küll tuleb ka tasumise päev!

Lõpusirge
Erkki 28 KPs, 3km lõpuni











Tirija

Müts maha Olle ees! Kuigi mees ise oli peale lõppu vähe tusane, sai ta järjekordselt hakkama super tulemusega. See tõestab veelkord, kui ambitsioonikad plaanid mehel on. Mul on olnud õnne, olen näinud omasilmaga enamusi Olle super jooksudest. Ma leidsin omale uue stiimuli, ma harjutan ja pingutan koondisekoha eest nii kaua, kui ma näen ära suure grande finale, maailmameistritiitli. Äkki juba homme! Lihtsalt on lust ja privileeg sellise venna kõrval treenida ja võistelda. Assafa, anna treeningul valu. Tiitel on käeulatuses. Ma kavatsen seda päeva näha.

2 kommentaari:

Andreas ütles ...

Aadliga on see aasta tõesti saanud kõvasti piike murtud. Ühel öiselvõistlusel jäime isegi viiki. Samas Erkki EMi 29. koht annab talle aga selge eelise. Jätsin oma parima võimaluse selle tulemuse ületamiseks kasutamata. Taat on tegija.
Teate valikus on neli sportlast. Varus Timo Suppi:) Võistkond selgub homme kell 15.00 siis juba registreerituna. Kõigi sportlastega toimus teatevõistkonna teemal eraldi vestlus. Väga eluterve ja demokraatlik lahendus. Kõik said oma arvamuse öelda. Ülehomme on joonel parim ja väga motiveeritud võistkond, olenemata nimedest ja jooksu järjestusest.

Anonüümne ütles ...

Huvitav küll, aga selgub alles homme.
Butch