Tänane päev kulus tavaraja maastiku iseärasustega tutvumiseks. Minu jaoks oli modelimaastik juba tuttav. 29. juunil jooksime samal platsil tavaraja testjooksu (vt. Taani laagri juttu). Kuna maastik oli osaliselt tuttav siis kasutasin treeningut mõõtkavaga harjumiseks ning metsa läbitavus tingimuste hindamiseks. Enne pühapäevast tavaraja eeljooksu kerkis minu jaoks üles kolm olulisemat aspekti, millele tuleb rohkem tähelepanu pöörata.
Tavaraja modeli kaart
LÄBITAVUS
Kuna maastik on kiiresti joostav siis tuleb väga hoolikalt kaaluda roheliste alade läbimist. Tihti tasub neid jooksukiiruse huvides vältida. Otsustamise teeb keerulisemaks aga asjaolu, et tihti on sarnaselt märgitud rohelised totaalselt erinevad. Näiteks oli modeli raja alguses tumerohelisena märgitud kuusetihnik, kus sai kohati väga kiiresti joosta. Samas KP-de 9-10 vahel asuvat lehtpuuvõsa, koos ebameeldivate põõsastega, oli keeruline jooksukiirust vähendamata läbida.
Veel keerulisem on rohelise viirutusega. Modelil oli kolm täiesti erinevat viirutusega tähistatud ala: maha langenud puud (4-5KP), sõnajalg (5-6KP ja 12-13KP) ja männinoorendik (11-12). Selgelt sai kõige kiiremini liikuda mahalangenud puude vahel, esimesena sõnajala vahele minek oleks aga kindel häving. Teevaliku tegemisel kujuneb rohelistest aladest kindlasti üks peavalu.
TEEVALIK
Kindlasti tavaraja võtmesõna. Väga oluline on leida endale aeg, et teha kindlad teevalikud. Modelil sai erinevaid teevalikuid proovida vahemikus 9-13 KP. Usun, et tegin 10 KPsse hea valiku (vältisin rohelist ning sain kindlalt KPle läheneda), 11KPsse kindla valiku (suurt orvandit pidi oli hea suunduda ebameeldivasse metsatuka KP-sse) ja riskantse valiku 13KPsse (KP võtmine mööda nõlva oli väga aega nõudev, kindlam variant oleks paremalt mööda teed). Eeljooksus kavatsen teha ainult häid ja kindlaid valikuid.
h=5m
See on asi, mis Taani kaartidel on väga raudselt paigas. Reljeefijoontesse tuleb suhtuda suure respektiga. Tihti tasub paari ja enam joonega orvandeid vältida. Õige kõrguse leidmine ja selle hoidmine on tavarajal kriitilise tähtsusega. Tavaraja finaalis on meestel 17,5 km. rajal 880 tõusu meetrit. Tundub uskumatu. Eriti jõhkraks kujuneb sealt täishooga alla jooksmine. Asi mida mina ei ole veel kunagi spetsiaalselt harjutanud.
Tavaraja modeli kaart (jooksuteekonnaga)
Ülehomme siis tavaraja eeljooks. Rada 10,6-10,7 km, 21-22KP ja 460-490 tõusumeetrit. Stardis ligi 120 meest, kes on jagatud kolme eeljooksu. 45 nägu pääsevad finaali.
Tavaraja eeljooksu maastik (vana kaart)
Mis tunne on? Füüsiline vorm on ettearvamatu. Tean, et ma ei ole viletsam, kui varasemad aastad. Usun, et sellest piisab finaalikohale pretendeerimiseks. Vaimselt tunnen ennast üle pikkade kuude hästi. Viimased nädalad on minu jaoks olnud väga valgustavad. Momendil tunnen ennast puhta lehena, ma olen vaba ja täis tahtmist ennast siin realiseerida. Kas saaksin olla rohkem valmis?
Tavaraja modeli kaart
LÄBITAVUS
Kuna maastik on kiiresti joostav siis tuleb väga hoolikalt kaaluda roheliste alade läbimist. Tihti tasub neid jooksukiiruse huvides vältida. Otsustamise teeb keerulisemaks aga asjaolu, et tihti on sarnaselt märgitud rohelised totaalselt erinevad. Näiteks oli modeli raja alguses tumerohelisena märgitud kuusetihnik, kus sai kohati väga kiiresti joosta. Samas KP-de 9-10 vahel asuvat lehtpuuvõsa, koos ebameeldivate põõsastega, oli keeruline jooksukiirust vähendamata läbida.
Veel keerulisem on rohelise viirutusega. Modelil oli kolm täiesti erinevat viirutusega tähistatud ala: maha langenud puud (4-5KP), sõnajalg (5-6KP ja 12-13KP) ja männinoorendik (11-12). Selgelt sai kõige kiiremini liikuda mahalangenud puude vahel, esimesena sõnajala vahele minek oleks aga kindel häving. Teevaliku tegemisel kujuneb rohelistest aladest kindlasti üks peavalu.
TEEVALIK
Kindlasti tavaraja võtmesõna. Väga oluline on leida endale aeg, et teha kindlad teevalikud. Modelil sai erinevaid teevalikuid proovida vahemikus 9-13 KP. Usun, et tegin 10 KPsse hea valiku (vältisin rohelist ning sain kindlalt KPle läheneda), 11KPsse kindla valiku (suurt orvandit pidi oli hea suunduda ebameeldivasse metsatuka KP-sse) ja riskantse valiku 13KPsse (KP võtmine mööda nõlva oli väga aega nõudev, kindlam variant oleks paremalt mööda teed). Eeljooksus kavatsen teha ainult häid ja kindlaid valikuid.
h=5m
See on asi, mis Taani kaartidel on väga raudselt paigas. Reljeefijoontesse tuleb suhtuda suure respektiga. Tihti tasub paari ja enam joonega orvandeid vältida. Õige kõrguse leidmine ja selle hoidmine on tavarajal kriitilise tähtsusega. Tavaraja finaalis on meestel 17,5 km. rajal 880 tõusu meetrit. Tundub uskumatu. Eriti jõhkraks kujuneb sealt täishooga alla jooksmine. Asi mida mina ei ole veel kunagi spetsiaalselt harjutanud.
Tavaraja modeli kaart (jooksuteekonnaga)
Ülehomme siis tavaraja eeljooks. Rada 10,6-10,7 km, 21-22KP ja 460-490 tõusumeetrit. Stardis ligi 120 meest, kes on jagatud kolme eeljooksu. 45 nägu pääsevad finaali.
Tavaraja eeljooksu maastik (vana kaart)
Mis tunne on? Füüsiline vorm on ettearvamatu. Tean, et ma ei ole viletsam, kui varasemad aastad. Usun, et sellest piisab finaalikohale pretendeerimiseks. Vaimselt tunnen ennast üle pikkade kuude hästi. Viimased nädalad on minu jaoks olnud väga valgustavad. Momendil tunnen ennast puhta lehena, ma olen vaba ja täis tahtmist ennast siin realiseerida. Kas saaksin olla rohkem valmis?
4 kommentaari:
Head pildid :) Ja ärge ilma medalita mitte proovigegi tagasi tulla !
Õnnitlused kõigile finaalijõudnutele! Hea töö! Kuidas Sa ennast valgustasid? mulle oleks ka väga valgustamist vaja.
Täna said kõik peale Merikese finaali. Olle 6. , Erkki 12. ja mina 13. Õnneks päris esimesena ei pea finaalis startima.
Kirti! Eneseleidmine on väga valuline protsess. Siin reeglid puuduvad. Ole enda vastu aus ja leiadki õiged vastused. Muidugi annab valgust ka elekter, küünlaleek ja tõusev päike:)
Aitähh Andreas. Ma proovin siis esmalt elektrit.
Postita kommentaar