30 juuli 2006

MM - tava eeljooks

Rada 10,7 km, 21 kp, aeg 68.35, 490m tõusu.
13. koht (stardinumber samuti 13!). Kuna jooksin A grupis siis olen kolmapäevases finaalis 7. startija.

Tuginedes eelinfole ja varasematele kogemustele üritasin rajal suuremat tähelepanu pöörata kolmele aspektile: teevalik, metsa läbitavus ja kõrgusjooned. Enamuses minu teevalikud õnnestusid (30´´ viga etapil 12KPsse, oleksin pidanud otse jooksma), tihedaid alasid suutsin vältida ning mõned lisameetrid tõusu ei saanud saatuslikuks. Jooksin kindla ning kontrollitud jooksu. Miinuspoolele tuleb kanda raja teisel poolel tehtud rumalused. Jooksin paaril korral KPst liiga hooletult välja (13KP ja 17KP). 16 KPga tegin rumala kiirustamise vea, mõtetegevusse tekkis lünk. Alles peale minutist tiiru ja seisakuid sain oma eksitusest aru. Kontosse lisandus ka kolm 15´´ punkti võtmise viga (5KP, 20KP ja 21KP-viimane punkt!).

Tavaraja eeljooks S-11kp/18kp-21kp
Tavaraja eeljooks 11kp-18kp

Füüsiline vorm oli kapriisne. Tõusudel ning metsas tundis organism ennast paremini, kui kiiretel teelõikudel. Loodan, et eesootav sprint ergutab tavaraja finaaliks minu kiiruslike võimeid.

Grupi võitis Soome tuus Jani Lakanen, kes edestas teiste gruppide võitjaid ligi 2,5 minutiga. See asjaolu venitas minu kaotuse võitjale häirivalt suureks. Samas minu ajaga oleks igas grupis kvalifitseerunud. Eesmärk oli jõuda finaali. Usun, et praegune stardikoht annab mulle hea võimaluse konkureerida lõppvõistlusel 30 parema hulka. Kolmapäeval lisandub eeljooksu pikkusele 7 km ja ligi 400 tõusumeetrit. Tuleb raske võitlus, mis ei saa ühelegi startijale kerge olema. Olen selleks valmis, tahan finaalis hästi joosta.

Tulemused/vaheajad


Erkki saavutas B grupis 12. koha ning stardib finaalis 11. numbri all. Allpool tema tänase jooksu kommentaarid.

"Tunduvalt parem sooritus kui eile. Enesetunne oli parem ning ei pidanud nii palju
rabelema kui lühirajal. Alguses suutsin vähemalt enda arust korralikult minema
saada, kuid raja teise poole alguses tuli sisse kaks viga (kokku ~2 min). Ilmselt
väsimusest läksin natuke lohakaks. Vaheaegu ei ole näinud nii, et teevalikute kohta
ei oska midagi öelda. Normaalse enesetundega normaalne jooks."

Erkki kaart

Teisipäeva hommikul joostakse Ǻrhusis sprindi eeljooks ja pärastlõunal finaal. Meestest stardis lisaks minule noor sprindilõvi Sander. Võistlus toimub linnalähedases tiheda teedevõrguga, madala reljeefiga ning hästi nähtavas metsas. Minule isiklikult istub selline formaat rohkem, kui linnasprint. Säilib rohkem traditsioonilisi orienteerumise elemente ning vähem domineerib toores füüsiline jõud. Usun, et tehniliselt puhta sooritusega ei ole finaalis jooksmine utoopia. Jaapani MMi 37. koht vajab ikkagi ületamist. Õhku jääb küsimus, kuidas mõjub sprint tavaraja finaalile? Juba siia tulles oli see vastuolu mulle teada, samas usun, et sprindist saadav positiivne emotsioon (finaali pääsemine) aitab mind paremini tavarajaks üles kütta. Õnneks on tavaraja start pealelõunal.

Lõpusirgel
Olle kontrollib tulemuste tablood. Kõik on korras!
Nende meeste vahel tuleb finaalis printsipiaalne heitlus

7 kommentaari:

Tanza ütles ...

Jani Lakanen jooksis etapi 13-14 mööda teelt vasakult ringi, kaart ei pidanud olema hästi loetav ja selge ning läks kindlapeale välja.

Anonüümne ütles ...

Erkki joon palju sujuvam, ära pelga mööda teid sujuvaid kaari, teedel sik-sakitamine ei ole hea, a äkki see ei olnud taotlus?
terv. Rene

Lauri ütles ...

Õnnitlused minu pooltki heade jooksude eest. 10 finaalikohta 12-st pole paha.

Andreas ütles ...

11KP oli üleval, tõusu enam võtma ei pidanud. Olen alla mineku suhtes skeptiline, kuigi oleks ilus sujuv kaar. Arvan, et enamus jooksis peale rohelist ala otse. Teiste gruppide punktid olid kõrgemal.
Ma ei ole kahjuks Jani teekonda näinud (kus see üleval on?). Erkki jooksis 14 KPsse (sama punkt) roheliste vahel asuvat valget metsa mööda. See oli samuti kiirem, kui rohelise äärt mööda minek.
Etapid 13-17 olid minu jaoks kõige ebamugavamad. Mets muutus tihedamaks, reljeef uimasemaks. Rajameistri poolt hiilgav muudatus.
Tipud jooksevad suhteliselt palju otse. Eeljooksus ei olnud tõusud nii karmid, kui eeldati. Hirmul olid suured silmad. Praegu oma joont vaadata siis arvan, et mõned nurgad oleks võinud julgemalt otse joosta. Finaaliks lubatakse aga ikkagi korralikke nõlvu. Bühreri taktika ei jookse kindlasti mööda külge maha:)Huvitav, et eeljooksus ei olnud ühtegi „korraliku“ pikka etappi. Ei usu, et finaal ilma 15´ etapita tuleb.

Jürgen ütles ...

Nii palju kui mina finaalimaastiku vahelt mööda maanteed läbi sõitnud olen, on teie hirm õigustatud. Need noorendikutõusud tõmbasid juba siis tähelepanu, kui ma veel ei teadnudki, et see MM-maastik on.

Aga muidu olite muidugi tublid. Loodame, et finaalis on särtsu veel rohkem.

Andreas ütles ...

ETV Spordi webilehel (http://etvsport.ee/) on avatud orienteerumis teemaline gallup. Andke tuld. Momendil on Tammede pojad selgelt statisti rollis.
Koondisel lõpes just sprindi eelne koosolek. Nüüd ei ole muud, kui homseks rehve soojendada. Minu start 9.12. Krt., nii vara ei ole enam ammu pidanud tirima.

Tanza ütles ...

Andresele: Jani teekonda terves ulatuses ma ei teagi, kus praegu näha oleks, aga Soome orienteerumisliidu võisluslehel http://www.ssl.fi/SSL/sslweb.nsf/sp?open&cid=Content7A37B&ssl2nf=Kisa%5CVideot&ssl2nfa=o on üleval intervjuud soomlastega ja seal ühes intervjuus Jani rääkis kaardist, metsast ja näitas ühte teekonda, mis oli mainitet 13-14 etapp.