27 märts 2006

Espana - hooaja avavõistlus

Hooaja avalöögiks kujunes laagri viimastel päevadel peetud kohalik suurvõistlus XIX TROFEO INTERNACIONAL "MARTIN KRONLUND". Võistlus peeti kivisel, suurte kõrguste vahedega ning peitlikul maastikul. Enamus treeninguid olime läbiviinud hästi nähtavates ning joostavates metsades. Lisaks muutunud maastikele üllatas ka kohalik madalrõhkkond, mis kostitas mõlemal võistluspäeval paduvihma ja +5 kraadini langenud temperatuuriga.
H21E 12,2km. 23KP 560m. tõusu



I päeva etapiajad



H21E 7,0km 19KP 175 m. tõusu




II päeva etapiajad


Kuigi tegemist ei olnud oluliste startidega ei saanud ma oma tehniliste sooritustega kuidagi rahule jääda. Mõlemal päeval tegin rumalaid KP läbimise vigu. Lasin ennast enne KPd liialt lõdvaks ja lootsin, et tähised „jalutavad“ ise vastu. Vaatamata kaardipildile olid KP ümbrused tihti umbmäärased, kui etappi peal ei pööranud kaardilt puuduvatele kividele ja kaljudele tähelepanu siis KP rõngas hakkasid lisaobjektid liigset tähelepanu nõudma. Lisaks veel Eesti maastkutüübist kaasa kasvanud sündroom – kui oled rõnga läheduses siis on KP juba käes! Kuid nii Hispaanias, kui ka nt. Skandinaavias see reegel ei kehti. Tihti muutusin enne KPd hooletuks, täpislugemise ja „attack point´i“ asemel üritasin punkte õnne peale tabada. Tihedas ja peitlikus maastikuosas maksis see mulle mitmeid minuteid. Teiseks olulisemaks probleemiks oli nn. sotsiaalne surve. Lasin ennast liigselt häirida kaasvõistlejatest. Olen selle probleemiga ka varem maadelnud ning lõikasin näppu ka nüüdsel trofee jahil. Kõige totram asi juhtus II päeval, kui startisin lõpus. Enne oma starti kasutasin võimalust ja vaatasin lõpetanute aegu. Ma ei pööranud sellele infole enne tähelepanu, kui olin raja teisel poolel teinud rumala KP võtmise vea. Peale seda algas võidujooks kellaga. Kuigi olin teadlik, et see ei saa hästi lõppeda ei suutnud ma ennast talitseda ning keerutasin halvast kaardilugemisest ning liiga kiirest tempost tingituna 14 KP juures ülearused 2 minutit.
Kokkuvõtes oli see vajalik kogemus. Ka eelmine hooaeg algas väga nutuste startidega. Sellest seisust on võimalik ainult paremaks saada. Eriti positiivselt mõjus asjaolu, et tundsin ennast füüsiliselt väga hästi ja suutsin probleemideta pingutada. Kuigi kiiruslikud võimed olid veel kesised siis tundub, et talvine töö on läinud korda ning vastupidavuses arengus peaks olema samm edasi astutud.


Eilne (26.03) sünnipäevalaps trofee jahil. Viimase KP number vajab kontrollimist.

3 kommentaari:

Markus ütles ...

hilinenud sünnipäevaõnnitlused siis!

Viivi ütles ...

Samad sõnad ka minu poolt!

Erkki ütles ...

Kurat, ega ma nii vana ka nüüd pole! Pets, tundub, et lumi kergelt sulab ning suvise teate meistriks tulemiseks tuleb enne suusad nurka visata:) Mul pole meistriks tulemise vastu muidugi midagi.
Tänan õnnesoovide eest.